Söndagen den 9e oktober - Hitra

Mamma och jag bestämmde oss för att åka upp till Hitra i fredags morse och hälsa på Linnie och Emil. Dokumenterade resan så fint med min megasupermobilkamera!
Fåglar som hade morgongympa på stenarna
Syrran bjöd på "chilli kyssar" = kaffe med chilli = skitstarkt och skitgott!
Linnie och musch känner sig coola
Överexalterad för att åka på fisketur till en öde ö!
Inni boo popeye
Jacka och flytväst blir riktigt charmigt för figuren!
Påväg till ön. haha..!
Två rutinerade storfiskare!
fin :)
Krabbelillikrabba utan gränser! Själv så lyckades man såklart äta nå man inte skulle.. Får väl se hur länge jag överlever eller tills det börjar växa ut krabbklor :)
Lika som könkelbär
I lördags bestämde vi oss för att besöka öns enda krog. Det var trubbaduren Frode med getskägg som hade dammat av gitarren och sjöng norska låtar som vi inte fattade någonting av!
'
Haha jag vet inte om det är jag som har fått i mig för lite eller mamma som fått i sig för mkt ;p
Idag var vi runt på olika öar. Här ser ni när jag fick upp en makrill på ca 10 kilo (typisch). Jag säger bara en sak: SVINSTOLT! Ikväll ska vi käka upp 'an! Mummaa!
Haha stel..T. Schnygga i våra regnoutfits
Denne lille Marulksbäbis (Breiflabb) får avsluta äventyret. Vi kommer tillbaka och fångar dig när du väger 150 kilo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0