Måndagen den 14e mars

Åh så var det måndag igen! Kan väl inte säga att jag kännt mig lika posetiv som förra måndagen, men nu när det är så fint väder så börjar det vända. Fick mig en härlig promenad med Matilda när jag kom hem med, vi båda fick prata av oss rejält och det var riktigt nödvändigt och trevligt :)

Idag fick jag komma tillbaka till Kristinaskolan som jag gick på när jag var liten. Jag vart jätteförvånad när Birgitta kom fram och sa: är det Liza? Hur kunde hon känna igen mig? Jag var ju kort, hade kortklippt blont hår och hade Harry Potterbrillor på näsan. Jag säger då det. Till och med syrrans lärare Anna-Lena kom fram och kände igen mig. Crääjsy!

Var med om en riktig skräckupplevelse idag.. När vi skulle gå och käka på skolan så säger de som jag jobbar med till mig att jag skulle få sitta ENSAM vid ett bord tillsammans med barnen. JAG? Jag var ju helt skräckslagen! Skulle jag sitta där med de små barnen i 20 minuter och äta. Vad skulle jag säga? De kommer äta mig levade tänkte jag. Efter ca 2 minuter frågar ett av barnen mig "varför sitter du med armbågarna på bordet..?" Snabbt drog jag undan dom och skämdes lite. Kul att bli uppläxad av en åttaåring.. Sen försökte jag konsentrara mig att hålla armbågarna längs sidorna resten av lunchen...

Nu ser jag att det är på tiden att jag hoppar in i bilen för att åka till Masugen!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Stackare! måste vart svettigt för dig :-)du åt snabbt eller? Att fröknarna känner igen dig låter knepigt, det gör ju knappt jag! och jag har ändå fina bilder från den tiden :-)

2011-03-16 @ 07:53:28
Postat av: Liizz

Haha ahdu det var det! Slängde i mig maten och hoppades att de andra skulle gå så fort som möjligt :) De föreställer sig väl mig med glajerna och då känner de igen mig direkt! haha

2011-03-16 @ 15:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0