Måndagen den 21a mars

Hujeda mig! Grått och blött är det ute, lika grått och blött som det känns i min hjärna.

Jag är aldrig sjuk. Så är det bara. Men nu har jag varit det två gånger i år. Eller inte helt avdäckat supersjuk (det är ett ord), men så pass att man har lite feber, fryser/svettas och det gör ont så fort man rör på sig.

I morse var jag och mitt öga inte riktigt sams.
Det började redan att rinna när jag var oberädd och låg och sov
Men jag var på't i sömnen och gned tillbaka
När jag vakna satt det ihop och ville inte öppna sig
Men jag tog i med hårdhanskarna och drog på en eyeliner rand, like nobody's business
Nu ser jag att det börjar hoppa över till det andra ögat så jag ger nog upp..

Ser lite ut som en galen ko men var ju tvungen att spärra upp ögonen så det skulle synas:


Var precis uppe hos M to the M och vart i tryckt en semla! Hon kom och väckte mig efter att ha sovit mellan ett och fyra. Pappas recept på att bli frisk är: sömn och vatten. Så skyllde på det för att hela tiden få somna om.

Tror att jag för ovanlighetens skull tänker ligga och kolla på How I met your mother tills det är dags för mig att få sova igen. Gud vilken givande måndag!

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Aj,aj, det låter inte bra! Synd om dig. Jag tror också på att sova bort det onda. Trist att inte få upp ögonen när man vaknar bara.:-( Blir det sämre kanske vårdcentralen är en bra idé´? eller iaf en ide´...man ska vara rädd om ögonen.

2011-03-22 @ 07:33:00
Postat av: Lizzo

Ja men jag ringde vårdiz idag, de sa såklart att jag skulle tvätta med vatten och vart det inte bättre så skulle jag återkomma ;( Så nu blir det inget smink i ett par dagar ;)

2011-03-22 @ 15:31:26
URL: http://gurli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0