onsdagen den 13e juli

Kafferesan
Igår fick jag ett enormt sug efter en kopp kaffe. Men ensam vill man ju inte fika så jag åkte hem till Ida. Då ringer Linnea och vill även hon följa med. När vi väl står där så blir jag sugen på en miniroadtripp och säger att vi kan åka till Svalbo. Åker dit och ser att det är stängt. Typiskt! Men vi ger inte upp! Vi ringer 118100 och frågar hur länge Smultrongården påväg mot Örebro har öppet. Till klockan sex! NICE då hinner vi! Men när vi väl är påväg så kommer vi ju på att vi inte kan vägen dit. Så när vi åter igen ringer 118110 så blir han förtvivlad för att han antagligen gett fel uppgifter (sen så kom jag på att jag sagt Smultronstället ist för Smultrongården men låsades som ingenting..) men rekomenderar Café Kingsgården ist (haha liite komiskt)

Men vi fortsätter att leta och åker in på nån Loppis och får då reda på att även det hade stängt... A men vafan? Och nå bada i pölen blev det ju inte heller eftersom det började spöregna..
Så vi åker till 37:an för att inte komma hem helt tomma i magen. dock så blir jag så fast i min Sommarsviss så jag glömmer bort att dricka mitt kaffe som visar sig ha blivit fesljummet och alldeles för starkt :(

Nåja! Allt blev ju så mycket bättre på kvällen när vi + Elin, Roger och Stefan drog hem till Ida och spelade kubb och grillade (Liza var grillmaster herself) för att sen avluta med ett dopp i Aspasjön :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0