Money - 1 september

$
Pengar pengar pengar.. Alltid är det tjat om det.
För lite? För mkt? Vill ha mer! 
Själv tar jag väldig mkt eget ansvar om mina pengar och får sällan av mina föräldrar. Men det kanske är för att jag väldigt sällan frågar om det. Så dom som får det av sina små päron tycker jag ska vara glada och tacksamma för det.
Det är jobbigt att pengar ska ha så stor betydelse för vilka vi är. Mkt pengar = oftats lite bitchig och ser ner på dom som inte har det. Lite pengar = ofta tacksamma.

Jaa, jag vet inte ens vad jag vill säga med dethär. Kanske bara att man ska skita i hur mkt man tjänar och hur dyra kläder man har på sig.

Utan allt det så är vi ju alla lika egentligen?


Nu ska vi till sommarstugan och inviga den efter en liten renovering.
god mat är gott!
jaha?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0